حسین مددی پیشکسوت فوتبال فارس و کشور در گفتگو با خبر جنوب
نویسنده خبر : مدیر سایت    
جمعه 21 تیر 1398      تعداد بازدید: 3277     زبان : فارسی     دسته بندی : عمومی

اگر فوتبال فارس حمایت شود می‌تواند در لیگ برتر‌کشور مدعی باشد
قاسم محمدی خبرنگار «خبر جنوب»/حسین مددی از آن دسته فوتبالیست های محبوب و خوش اخلاق است که در دهه 50 در فوتبال فارس و کشور بسیار درخشید.
درباره حسین مددی باید گفت: وی پس از درخشش در تیم برق شیراز به عنوان دومین لژیونر شیرازی بعد از منوچهر دوام به تهران منتقل، و در تیم تاج تهران بازی کرد. برق شیراز با گل های حسین مددی در آن سالها، تیم های مطرحی مانند استقلال تهران، سپاهان اصفهان و تراکتور سازی تبریز را از پیش رو برداشت. مددی همچنین در رشته هایدوو میدانی نیز سابقه فعالیت ورزشی دارد. او با تیم برق شیراز در جام تخت جمشید نیز حضور داشت. حاصل گفت وگوی خبرنگار ما با بازیکن تیم های برق شیراز، تاج تهران و تاج شیراز و پیشکسوت امروز فوتبال فارس را در زیر می خوانید.
بیو گرافی:حسین مددی هستم متولد 1331، دارای دو فرزند دختر و فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی از دانشگاه تهران. بعد از اتمام تحصیل در سال 1353 و پس از حضور در باشگاه تاج تهران، به شیراز رفتم و در تیم برق شیراز بازی کردم. در دانشگاه فنی و مهندسی شیراز استخدام و به عنوان مسئول تربیت بدنی این دانشگاه منصوب و همزمان رشته تربیت بدنی را هم در دانشگاه تدریس می‌کردم. کسانی مانند غلامعلی هنرپیشه رئیس هیات فوتبال استان ومحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران از شاگردان من دردانشگاه بودند. در زمان حضورم در دانشگاه فنی و مهندسی با پیگیری فراوان توانستم مجوز ساخت زمین چمن این دانشگاه را هم بگیرم که درحال حاضر یکی از بهترین زمین های چمن شیراز است. 
دوران ورزشی:در سال 1342 با تاج شیراز فوتبال را آغاز و با درخشش در تیم برق شیراز به تیم تاج تهران منتقل شدم، در یک مقطعی به تیم ملی دانشجویان ایران نیز دعوت شدم. در سالهای پایانی حضورم به عنوان بازیکن مجدداً به برق شیرازرفتم. زمانی که در تاج شیراز فوتبال بازی می کردم، مسابقات دومیدانی باشگاه ها هم برگزار می شد که من در مسابقات دو 100 متر و پرش طول برای باشگاه تاج شرکت کردم.
تاج شیراز:منوچهر دوام ، من، مجید سلیم‌پور و خسرو عجم پور توانستیم از تیم تاج شیراز به تیم های مطرح کشور معرفی شویم. تاج شیراز رقابت چندین ساله با برق داشت، و همیشه بازیهای این دو تیم پر تماشاگر و جذاب بود. در تیم آن زمان برق شیراز بازیکنان صاحب نامی همچون غلام پیروانی،رسول دره شوریان و شیرزاد شول بازی می کردند. در تیم تاج شیراز هم سخندانی، حسین حسین زاده و مرحوم زارعی فرد با من در این تیم هم بازی بودند.
مربیان:در ابتدا شروع فوتبالم احمد میرحسینی در تیم تاج شیراز، مرحوم ابراهیم عباسی و عباس رضوی در تیم برق و در تیم تاج تهران هم مرحوم رایکوف مربیان من بودند.
دعوت به تیم ملی:پس از درخشش در تیم برق شیراز برای تیم ملی جوانان انتخاب شدم امامتاسفانه بدلیل مصدومیت دیگر به تیم ملی دعوت نشدم.
تاثیر خانواده:در اوایل آغاز فوتبالم، مادرم مخالفت می‌کردند و از من می‌خواستند که درس بخوانم اما پدرم اعتقاد داشت که ورزش در کنار درس واجب هست، ایشان بیشتر مایل بودند که فعالیت ورزشی را به صورت حرفه ای ادامه بدهم و واقعاهم مشوق من بودند. البته برادر من علی هم، فوتبالیست بود و همینطور دايی من احمد میر حسینی که دونده، و بازیکن تیم ملی، و مربی من در تیم تاج شیراز بود.
برق شیراز:تیم پر سابقه و ریشه دار برق شیراز در آن سالها بسیار با کیفیت بازی می کرد و بازیکنان مطرحی در آن تیم با من همبازی بودند که می توان از نادرفریاد شیران،حسین مکرمی، احمد رزمی، مجید توتونچی، علیرضا قشقاییان، الیاس عبداللهی، علیرضا حیدری، جمشید رسایی و مجید سلیم پور نام برد. در سال 1355 با برق شیراز بهترین تیم شهرستانی شدیم که ازطرف فدراسیون به عنوان نماینده ایران به تورنمنت چند جانبه چین رفتیم. متاسفانه به دلیل عدم همکاری مسئولین، بازیکنان هر کدام به تیم های دیگررفتند.تیم برق نگین تیم های کشور بود و در آن سالها با حضور بازیکنانی مطرح، در فوتبال کشور می درخشید. برای موفقیت برق شیراز نیاز به چندحامی و اسپانسر خوب هست و اگر بازیکنان فارس و شیراز که در تیم های کشور بازی می کنند جمع شوند و در این تیم حضور يابند واقعا به زمان اوجش برخواهد گشت و تیم ایده‌آلی خواهد شد.در آن سالها اکثربازیکنان برق بومی بودند و واقعا مساله مالی مطرح نبود و اگر فوتبال فارس حمایت شود می‌تواند در لیگ برتر کشور مدعی باشد. 
 
از   1   رای
3

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط هیئت فوتبال فارس در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات

جدول لیگ

انتخاب لیگ :

انتخاب لیگ :
لیگ داخلی استان
رتبه تیم بازی ها امتیاز
1 ستارگان ساحل و آفتاب فراشبند 3 9
2 سرخپوشان دیار حافظ 3 4
3 قادری لامرد 3 4
4 ستارگان آذرخش طلایی فیروزآباد 3 0